خبر90
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 830
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

هدف مهم طب آيورودا اين است كه به اشخاص ياري دهد تا زندگي بيش تر , سلامت تر و متعادل تري را سواي نياز به داروهاي تجويزي , جراحي هاي پيچيده و يا اين كه درد داشته باشند .

يكي اصول با اهميت آيورودا و آنچه كه آن را از طب غربي مختلفي مي نمايد , اين است كه به بيولوژيكي شخصي و رابطه كلي ذهن , تن و روح مريض دقت مي نمايد . 


در طب آيورودا , درمانگر به جاي معالجه نشانه ها با دارو و در نظرنگرفتن معضلات كليدي , پيرو يافتن ريشه هاي بيماري و شيوه رابطه آن با ذهن ها , باورها و روش زندگي شخص است . به عبارت ديگر , “ انرژي داراي اهميت ” شخص را مبتلا دگرگون سازي مي نمايد . 


واتا 
انرژي واتا نظير باد است . اين انرژي در جايگاه اوليه مسئوليت تحرك , تكان , گردش خون , تنفس و ديگر عملكردهاي تن را به عهده داراست . واتا هنگامي ايده پرداز و لبريز انرژي است كه در تعادل باشد . 


پيتا 
پيتا نيروي انرژي است كه بيش تر عمل هاي متابوليك مثل هضم , جذب مواد پرخاصيت , دماي تن و صرف انرژي را در اختيار گرفتن مي نمايد . پيتا هنگامي كه متعادل است سبب مي شود شخص هوشمند و سختكوش شود .

البته وقتي كه از تعادل بيرون مي شود مي‌تواند عصبانيت بوجود آورد . كساني كه‌اين انرژي در بدنشان موفق است هيكلي ميانگين ولي ورزشي و متناسب با وزن و ماهيچه ها دارا هستند . 


كافا 
كافا در دست گرفتن رويش در تن را در دست گرفتن مي نمايد . اين انرژي وظيفه تامين رطوبت سلول ها و اندام ها و نگهداري سعي سيستم ايمني تن را به عهده دارااست . هنگامي اين انرژي در تن متعادل است شخص پشتيبان , دوست داشتني و بخشنده مي شود .

صحيح نظير يك مامان . با اين وجود وقتي كه از تعادل بيرون مي شود شخص را تنبل , حسود و بخيل و نااميد مي نمايد . 


براي ياري به متعادل كردن انرژي ها و تجويز يك رژيم يگانه , درمانگر ابتلا سوابق طبي مريض و علامتها حساس نظير ضربان و بازتاب او‌را ارزيابي مي نمايد و پوست و دهن و گويش را معاينه مي نمايد .

همينطور در رابطه خواب و ارتباط ها از مريض سوالاتي را مي‌پرسد . كليه اين عامل ها به درمانگر ياري مي نمايند تا اولا انرژي نخستين را انتخاب نمايد , آن‌گاه معلوم نمايد كه كدام جنبه هاي دوشا شايد متعادل نباشد . 

ياري به كاهش استرس و اضطراب 
از آنجايي كه استرس نسبتاً به نيز قسمت هاي تن داراي ارتباط است , در طب آيورودا درمانگر احتمال دارد تكنيك هاي متفاوتي كه به صورت ارگانيك براي معالجه علامت ها اضطراب و افسردگي , كم كاري كورتيزول و متعادل سازي هورمون هاي تن يا اين كه «انرژي» ما يحتاج است را گزينه استعمال قرار دهد .

طب آيورودا با انگيزه قرار دادن التهاب , كه ريشه بيشتر بيماري ها است , قادر است به كاهش درد و تورم , بهبود جريان خون و نبرد با بيماري هاي التهابي نظير آرتروز و فيبروميالژيا ياري دهد . 


دارنده رژيم غذايي بي نياز از آنتي اكسيدان ها و مواد پرخاصيت 
داروهاي آيورودا به طور معمول دربردارنده يك رژيم غذايي گياهي و پر‌از اشكال متفاوتي از مواد غذايي سلامت مي باشند . هر چند رژيم هر شخصي به مدل تن و نيازهاي تن وي مربوط است , ولي رژيم هاي آيورودا غالبا دربرگيرنده اشكال گوناگون صيفي جات , چاشني جات , چاي , صيفيجات , چربي هاي سلامت , غذاهاي آنتي اكسيداني و پروتئيني است . 


كاهش وزن 
در حالي كه كاهش سرعت بالا وزن ضرورتا انگيزه مهم نميباشد , ولي طب آيورودا قادر است به اشخاصي كه وزن مازاد دارا‌هستند امداد مي نمايد تا با رژيم تندرست , كاهش استرس و چه بسا به كار گيري از روغن هاي گياهي وزن خويش را كم نمايند . 


كاهش التهاب 
طب آيورودا بر اين فرض پايدار است كه تركيبي از رژيم غذايي نا مناسب , هضم بد , استراحت يا اين كه خواب كم سبب استرس اكسيداتيو و التهاب مي شود . اين التهاب فيض عدم تعادل در متابوليسم يا اين كه به عبارت ديگر دوشاها است . 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۴:۲۳ ] [ كياني ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب