خبر90
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 936
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تعريف مبدل حرارتي چيلر

مبدل حرارتي همان گونه كه از اسم آن برمي‌آيد , توصيف ساده‌اي دارااست . اين مبدل وظيفه انتقال حرارت را برعهده داراست . اين انتقال حرارت قادر است في مابين دو مايع , دو گاز , مايع به گاز و يا اين كه گاز به مايع باشد .

به واقع قرار است كه مبدل حرارتي ; انتقال حرارت را في مابين دو سيال انجام دهد و اين خواص است كه شيوه انتقال حرارت را در آن مختلفي مي‌سازد . مبدل حرارتي چيلر هم سعي مشابهي داراست و در چنين ساختاري قرار مي گيرد .



مبدل حرارتي چيست؟

همان گونه كه در آغاز اشاره كرديم , مبدل حرارتي به دستگاهي اطلاق مي شود كه حرارت ساخت شده از اختلاف دماي في مابين دو سيال يعني گاز يا اين كه مايع را در ميان آن‌ها انتقال ميدهد . مبدل‌هاي حرارتي در زمينه‌هاي متفاوتي همت دارا‌هستند ; به صورت نمونه مبدل حرارتي استخر را داريم .

اين مبدل نياز به گرم كردن بي واسطه آب استخر را مرتفع مي‌سازد . به‌اين شكل كه آب درون بويلر داغ شده و مبدل حرارتي استخر , اين حرارت را به آب استخر ميرساند. در حالي كه هيچ تماس بدون واسطه يا اين كه اختلاطي در بين آب استخر و آب بويلر صورت نمي‌گيرد .

به واقع اين عدم نياز به تماس ميان دو سيال , وسيع ترين خصوصيت مبدل‌هاي حرارتي است و سبب مي شود كه صورت انتقال حرارت و گرم كردن به صورت كلي متحول شود .



مبدل حرارتي صفحه‌اي

در‌اين جور از مبدل حرارتي , چند برگه باريك در يك سطر قرار گرفته اند و في مابين آنان فضايي خالي موجود هست . به علاوه دو لوله داريم كه يك عدد براي جريان سيال داغ و ديگري براي جريان سيال سرد درنظرگرفته شده گرديده اند . در ميان صفحه ها مبدل حرارتي صفحه‌اي , لوله‌هاي سرد و گرم به تناوب و ولي يك عدد بين قرار مي گيرند .



مبدل حرارتي هوا خنك

درين مدل مبدل , با چندين لوله پره‌اي روبرو هستيم كه سيال را باطن خويش به جريان دارا هستند . حرارت ساخت شده از اين لوله‌ها توسط پره‌ها , به محيط وارد ميگردد .



مبدل حرارتي پوسته و لوله چيست؟

در مبدل‌هاي حرارتي پوسته و لوله ; با چند لوله كه دارنده محل ورود و خروجي مشترك مي‌باشند , روبرو مي‌شويم . در‌اين دسته از مبدل‌ها , سيال متبوع سواي اين‌كه مايع يا اين كه گاز باشد , وارد لوله‌ها شده و سيال دوم هم روي پوسته لوله‌ها جريان مييابد .

در واقع تماس غيرمستقيم ميان اين دو سيال , از روش مرز في مابين باطن لوله‌ها و خارج آن ها , صورت مي گيرد و در غايت انتقال حرارت ناشي از اختلاف دما , دربين اين دو سيال حادثه مي‌ افتد .



مبدل حرارتي چيلر چيست؟

با دقت به توصيفات فوق , مي‌توان حدس زد كه مبدل حرارتي چيلر چه است و چه كاري را در چيلر انجام ميدهد . مبدل حرارتي چيلر حرارت متبوع را از آب اخذ كرده و آن را به گاز مبرد كه اساسا بايستي گاز R410A باشد , مي دهد . اين گاز مبرد هم حرارت را به آب يا اين كه هوا مي رساند و در اينجا وظيفه مبدل حرارتي چيلر به آخر مي رسد .

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۱۲:۰۳ ] [ كياني ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب