خبر90
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 994
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس


صنعت ساختمان و ساختمان‌سازي از آن مدل صنايعي است كه همواره گزينه دقت بوده و روز به روز شاهد بسط و ترقي آن مي باشيم , صنعت خانه‌هاي هوشمند و مصالح ساختماني نوين نمونه‌هايي از اين پيشرفت‌ها ميباشند , به كارگيري از تكنولوژي‌هاي نو علاوه‌ بر ارتقا توجه , پيشرفت در عملكرد و ارتقاء سرعت توليد و ساز ميتوانند به صرفه‌جويي در هزينه‌هاي بلند برهه زماني هم باعث شوند .

روز جاري ميخواهيم به معرفي پنج تكنولوژي تازه در صنعت ساختمان سازي بپردازيم كه مطمئنا آينده‌ اين فن را متحول خواهند كرد , پس تا انتهاي اين مطلب با ما  باشيد .

مدل‌سازي داده ها ساختمان
امروزه مدل‌سازي داده ها ساختمان كاربرد اكثري در صنعت ساخت و ساز دارااست , اين فناوري قادر است در پباده سازي , ايجاد , افتتاح و چه بسا تخريب يك ساختمان با اكران جزئيات و مشخصات ساختمان , مديريت پروژه و ذينفعان را براي يك تصميم‌گيري صحيح و اصولي كمك كند .

به گزارش وب سايت قانوني , فناوري BIM يك پروسه بر اساس مدل‌سازي سه بعدي است كه معماران و مهندسين ساخت و ساز را براي فهم خوبتر نوع ساختمان در هر تراز از فرآيند ايجاد كمك مي كند .

استفاده فناوري‌هايي همچون BIM , علاوه‌ بر ارتقا توجه فرآيند ساخت و ساز و كاهش هزينه‌هاي جانبي , قادر است از زور هزينه‌هاي مازاد كه بر اثر مشكلات مهندسي بوجود مي آيند هم پيشگيري نموده و به امداد مجريان ساختماني بيايد .

پرينترهاي سه بعدي
چند روز قبل ناسا خاطرنشان كرد قصد داراست بخش‌هايي از فضاپيماي نو خويش را با به كارگيري از پرينترهاي سه بعدي بسازد و گزينه به كارگيري قرار دهد .

به حيث شما هنگامي ناسا قطعات يك فضاپيما را با به كار گيري از پرينترهاي سه بعدي ساخت مينمايد ما نمي‌توانيم مصالح ساختماني مورد نيازمان را با به كار گيري از پرينترهاي سه بعدي بوجود آوريم؟

پرينترهاي سه بعدي ميتوانند با هزينه‌ي فراوان كمتر و سرعت فراتر , مصالح مورد نيازمان را ايجاد نمايند , از مزيت ديگر آن ها قابليت و امكان توليد و ساخت لحظه‌اي مصالح ساختماني ما يحتاج و در سود صرفه‌جويي در مواد نخستين , فرصت و هزينه است .


علاوه‌بر مورد ها نقل شده , پرينترهاي سه‌بعدي مي توانند نقشه‌ي متبوع را با توجه مضاعف بالا و به طريق يك پارچه بوجود آورند , كه‌اين اين قضيه خويش در زيبايي و همينطور استحكام طولاني تر اجزاي تشكيل‌دهنده‌ي ساختمان نقش به‌سزايي ايفا مي كند .

به كارگيري از پهبادها در روند توليد و ساز
به كارگيري از پهبادها براي تصوير برداري يا اين كه رسم نقشه‌ي يك ساختمان ايده‌ي مضاعف خوبيست . پهبادها ميتوانند با توجه دوچندان متعددي نسبت به تصوير برداري از محل احداث يك ساختمان از پروسه ابتدايي و قبلي از استارت ايجاد و ساز تا فرآيند پاياني كار يار ما بوده و در تصوير برداري از دور و بر به ما امداد كنند .

ضمنا با ترقي هوش تصنعي و مصنوعي چه بسا ميتوانند فارغ از نياز به در دست گرفتن بوسيله انسان‌ها به شايسته ترين صورت ممكن وظيفه‌ي خويش را انجام داده و علاوه‌بر كاهش هزينه‌ها , توجه و كيفيت روند توليد و ساز را به شدت بهبود دهند .

همينطور علاوه‌بر تهيه‌ي تصاوير و نقشه‌هاي سه بعدي , قابليت و امكان حمل و جابه‌جايي مصالح ساختماني را هم خواهند داشت كه‌اين اين داستان هم خويش در كامل شدن سرعت بالا خيس يك بنا , اثر گذار خواهد بود .


همانطور كه در تصوير تحت هم قابل بازديد است , يك پهباد مي تواند مجهز به دوربين بوده و از خط مش به دور در دست گرفتن شود , اين فناوري قابليت و امكان تماشا و باز‌بيني مقدار ترقي پروژه , برطرف كردن مشكلات احتمالي و ارزيابي بر مراحل ايجاد و ساز را براي معماران و مهندسين آماده ميكند .

گجت‌هاي هوشمند
به كارگيري از گجت‌هاي همراه كه چه بسا مي تواند مشتمل بر تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها هم باشد , به جا به جايي ساده‌تر داده ها در ميان مهندسين امداد شاياني مينمايد , همينطور پروسه نامه‌نگاري‌هاي كاغذي را تا حد متعددي كمتر كرده و در هزينه‌ و فرصت , صرفه‌جويي مي كند .

جذاب است بدانيد به كارگيري و در دست گرفتن موردها گفته‌شده در ابتدا ( پهباد , چاپگر سه بعدي و نرم‌افزارهاي BIM ) به راحتي و فقط با به كار گيري از گجت‌هاي هوشمندي نظير گوشي و تبلت هم امكان‌پذير است .


حقيقت مجازي در صنعت ساختمان
معماران , مهندسين , مالكان و تمام اشخاصي كه در پروسه توليد منزل نقش دارا‌هستند ميتوانند با به كارگيري از حقيقت مجازي چه بسا قبلي از اين كه منزل ساخته شود , نماي پاياني آن را چشم و در شكل رغبت نسبت به تغيير‌و تحول آن قبل از ايجاد مبادرت كنند .

اگر چه برنامه‌هايي مثل اتوكد و تريدي مكس , با اعتنا مضاعف بالا و جزئيات خوب مي توانند نمونه‌ي پيش‌ساخته‌ي طرح را به ما اكران دهند , البته به كارگيري از فناوري حقيقت مجازي , علاوه‌بر اكران جزئيات ميتواند احساس و هم اكنون حضور در آن مكان را براي شما قابل تصور نمايد كه‌اين قضيه خويش يك مزيت رقابتي براي اين فناوري محسوب مي‌شود .

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۵:۴۷ ] [ كياني ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب